IMG-20190926-WA0035

DBS

Utmanare 15-18 år

Dirty Brunsan Society

Dirty Brunsan Society, eller DBS är scoutkårens enda utmanargrupp. Vi fokuserar på att utmana oss själva genom mer autonomi, exempelvis med egen-planerade möten och hajker. Men vår grupp är även en nyttig avkoppling från samhället och ger goda minnen du sent glömmer bort.

Genom året har vi massa skoj med tokiga mötesidéer och ambitiösa hajk-planer av en fantasifull grupp. Men seglingssäsongen ägnar vi givetvis åt segling med våra IF-båtar eller RS-Quest. När sommaren och seglarskolan är slut seglar vi det sista vi kan innan båtarna tas upp. Vintersäsongen spenderar vi ofta inne, med härliga möten men även ett fokus på att alla får kustskepparintyg. När vädret vänder och sommaren kryper tillbaka så planerar vi hajker och underhåller båtarna.

Avdelningsrop

Dirty brunsan, det är vi!
Planerar som ett scoutkansli!

Solna Sjö det är vårt hem.
Vi seglar på till världens änd!

Utforska, det gillar vi!
Dirty Brunsan Society!